جزئیات جدید صدور ویزای آمریکا برای ایران

تغییرات در صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای منع شده

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که برای صدور ویزا به شهروندان کشورهایی که در لیست منع شده قرار دارند، ارتباط واقعی با یک فرد یا شرکت آمریکایی لازم است، به جز برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و خبرنگاران با دعوت‌نامه رسمی.

وزارت خارجه آمریکا در دستورالعملی که برای کنسولگری‌هایش در سرتاسر جهان فرستاده، گفته است، شهروندان متقاضی ویزای شش کشور منع شده باید ارتباطی اصیل و واقعی با یک شخص یا شرکت (نهاد) آمریکایی را داشته تا بتوانند ویزا بگیرند.

این بدان معناست که از این پس ویزای معمولی برای ایرانیان متقاضی سفر به آمریکا صادر نخواهد شد مگر اینکه فرد یا افراد متقاضی ویزا ارتباطی اصیل با یک فرد یا شرکت (نهاد) در آمریکا داشته باشد به این معنا که: برای دیدار یا زندگی با اعضای درجه یک خانواده، پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه آمریکا و یا استخدام در یک شرکت آمریکایی و در نهایت به دعوت یک نهاد آمریکایی برای سخنرانی در یک کنفرانس درخواست دریافت ویزا داشته باشند.

براساس دستورالعمل جدید، دانشجویان، اساتید دانشگاه و خبرنگاران که دعوت نامه رسمی یا قرارداد کاری دارند، شامل این محدودیت نیستند و همچنین این محدودیت ها همانند قبل شامل افرادی که دارای کارت سبز (گرین کارت) ورود به خاک آمریکا هستند، نخواهد شد.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی