دانشگاه مک گیل کانادا ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرد

دانشگاه مک‌گیل کانادا: انتشار نسخه دیجیتالی 100 عنوان کتاب با دانشگاه تهران

دانشگاه مک‌گیل کانادا، در همکاری با دانشگاه تهران، نسخه دیجیتالی ۱۰۰ عنوان کتاب را در دسترس عموم قرار داده است. این کتب در زمینه‌های مختلفی از فلسفه، کلام، الهیات، منطق، ادبیات، تاریخ علم در ایران و اسلام و... دسته‌بندی شده‌اند. تا کنون ۱۰۰ عنوان از این کتب منتشر شده‌اند، که کمک می‌کند دانشجویان و اساتید این دو دانشگاه به منابع آموزشی و تحقیقاتی بهتری دسترسی پیدا کنند. این اقدام همچنین امکان دسترسی آسان‌تر برای پژوهشگران و علاقه‌مندان خارج از دو دانشگاه را نیز فراهم می‌کند. دانشگاه مک‌گیل، یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه‌های کاناداست که در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد و از سال ۱۸۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه مک‌گیل به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش عالی در جهان شناخته می‌شود که از لحاظ تخصص‌های متعدد، تحقیقات برتر، محیط زندگی و فرهنگی، و فرصت‌های شغلی بسیار برجسته است.

دانشگاه مک‌گیل کانادا نسخه دیجیتالی ۱۰۰ عنوان از کتاب‌هایی را که به صورت مشترک با دانشگاه تهران منتشر کرده است را در دسترس همگان قرار داد.

این کتاب‌ها در موضوعات فلسفه، کلام، الهیات، منطق، ادبیات، تاریخ علم در ایران و اسلام و… دسته‌بندی شده‌اند.
شمار این کتاب‌ها ۲۰۰ نسخه است که تاکنون ۱۰۰ عنوان آن منتشر شده است

این اقدام نه تنها به دانشجویان و اساتید دو دانشگاه کمک می‌کند تا به منابع آموزشی و تحقیقاتی بهتری دسترسی پیدا کنند، بلکه همچنین امکان دسترسی آسان‌تر برای پژوهشگران و علاقه‌مندان خارج از دو دانشگاه را نیز فراهم می‌کند.

 

دانشگاه مک گیل یکی از چند دانشگاه مهم آمریکای شمالی به شمار می‌‌رود‌، بخش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه که اختصاص به دوره‌های مختلف فوق لیسانس و دکتری دارد.
که به نام دانشکده مطالعات و تحقیقات عالی خوانده می‌شود که یکی از شعبه‌های آن بخش مؤسسه مطالعات اسلامی است که در سال ۱۹۵۲ میلادی با کوشش پروفسور ویلفرد کانتول اسمیث تأسیس شده است.
دانشگاه مک‌گیل دانشگاهی در شهر مونترئال از استان کِبک در کانادا است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ تأسیس شده‌است.مک‌گیل یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست که در دورهٔ استعمار بریتانیا و ۴۶ سال قبل از تأسیس کشور کانادا افتتاح شد.

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه‌های کانادا است که در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد و از سال 1821 فعالیت خود را آغاز کرده است. از لحاظ اهمیت و رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه مک‌گیل به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

رتبه‌بندی جهانی: دانشگاه مک‌گیل در رده‌بندی‌های جهانی معتبر مانند رتبه‌بندی QS و Times Higher Education به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است.

تخصص‌های متعدد: این دانشگاه بیش از 300 رشته تحصیلی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد که شامل رشته‌های مختلف از علوم پایه تا علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، مدیریت، هنرها و غیره می‌شود.

تحقیقات برتر: دانشگاه مک‌گیل یکی از مراکز تحقیقاتی برجسته در جهان است که در حوزه‌های مختلف از جمله علوم پایه، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

محیط زندگی و فرهنگی: با وجود تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه مک‌گیل یک محیط چندفرهنگی و دوستانه ارائه می‌دهد که به دانشجویان امکان ارتباط با هم و تجربه فرهنگ‌های مختلف را می‌دهد.

فرصت‌های شغلی: فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک‌گیل از فرصت‌های شغلی فراوانی در بازار کار بین‌المللی بهره‌می‌برند و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی به دنبال استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

به طور کلی، دانشگاه مک‌گیل به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش عالی در جهان شناخته می‌شود که به دانشجویانش فرصت‌های بی‌شماری برای رشد شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

در این مؤسسه استادانی از کشورهای غربی و همچنین از کشورهای اسلامی به تدریس پرداخته و نیز دانشجویانی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی از این مؤسسه فارغ التحصیل شده اند. مهدی محقق در سال ۱۳۴۴ از طرف دانشگاه تهران برای تدریس زبان و ادب فارسی به این دانشگاه اعزام و  طی ۳ سال اقامت خود در کانادا موفق شد که توجه استادان و دانشجویان مؤسسه را به فلسفه و کلام و عرفان و اصول فقه شیعی که تا آن وقت در آن کشور ناشناخته بود جلب کند.
پس از آن دانشگاه مک‌گیل شعبه‌ای در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرد و ارتباط این دو دانشگاه با یکدیگر تاکنون ادامه پیدا کرده است.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی