شرایط ورود به امریکا و مشکلات افراد دارای ویزای امریکا

شرایط ورود به امریکا و مشکلات افراد دارای ویزای امریکا

زوج بریتانیایی که به تازگی ازدواج کردند از ورود به امریکا منع شدند. سفارت آمریکا دلیلی برای ممنوعیت ورود این زن و شوهرِ اصالتا ترکِ او به امریکا نیاورده است. این زن بریتانیایی گفته است که ماه عسل شان بعد از اینکه  توسط ماموران مرزی ایالات متحده به مدت ۲۶ ساعت در بازداشت بسر برده و تحت بازجویی قرار گرفتند، بطور کامل خراب شد.

اخیراً شرایط ورود به ایالات متحده آمریکا سخت‌تر شده‌ است که منجر به بروز مشکلاتی برای دارندگان ویزاهای این کشور گشته است. از جمله موارد اخیر، زوج جوانی هستند که اخیراً ازدواج کرده‌بودند و قصد سفر به هاوایی به‌منظور گذراندن ماه عسل خود را داشتند، اما پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، با ممنوعیت ورود به خاک آمریکا مواجه شدند.

خانم ناتاشا پولیتاکیس ۲۹ ساله که همسر آقای علی گل ۳۲ ساله با اصالت ترکیه‌ای است، می‌گوید: سفارت آمریکا هیچ دلیلی برای جلوگیری از ورود این دو نفر اعلام نکرده است. این در حالی است که آقای علی گل ویزای ۱۰ ساله آمریکا را از طریق سفارت این کشور در لندن دریافت کرده بود و پیش‌تر نیز با استفاده از سامانه الکترونیکی ESTA چندین بار به‌منظور سفرهای کوتاه‌مدت به خاک آمریکا سفر کرده بود.

خانم پولیتاکیس می‌افزاید: وقتی سعی کردیم با مقامات سفارت تماس بگیریم، ما را به وب‌سایت اینترنتی سفارت ارجاع دادند که هیچ‌گونه توضیحی در این‌باره نداشت. آنها گویا با ما به‌عنوان خلاف‌کاران برخورد کردند، درحالی‌که ما همه مدارک لازم را داشتیم. مقامات مرزی حتی تلفن‌همراه و گذرنامه ما را نیز ضبط کردند و مدت‌زمانی که باید در بازداشت بمانیم را نیز به ما اطلاع ندادند.

گفتنی است در دوران ریاست‌جمهوری آقای دونالد ترامپ، این‌گونه مشکلات مکرراً برای متقاضیان ویزا از کشورهای مسلمان‌نشین پیش می‌آمد. همچنین شهروندان بریتانیایی‌تبار نیز در صورت سفر به کشورهای عراق، سومالی، سودان، سوریه و یمن از مارس ۲۰۱۱ به‌بعد، با مشکلاتی برای دریافت ویزای ورود به ایالات متحده روب‌رو می‌شوند.

در نهایت این زوج جوان پس از بازگشت به انگلستان، بجای سفر به هاوایی، تصمیم گرفتند برای گذراندن ماه عسل به کشور مکزیک سفر کنند.

 

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی