مشخصات نظام آموزشی در آمریکا

سیستم تحصیلات پیش‌دانشگاهی در امریکا: راهنمای کامل از دبیرستان تا دوره Ph.D.

تحصیلات پیش‌دانشگاهی در امریکا شامل دوره‌های پیش‌دانشگاهی تا دبیرستان (دوازده سال) می‌شود. ورود به دانشگاه‌ها نیاز به مدرک دبیرستان و نتایج امتحانات دارد. دانشجویان خارجی باید در آزمون زبان TOEFL موفق باشند. دوره‌های تحصیلی از Associate تا Ph.D. شامل گام‌های مختلف تحصیلی مانند Bachelor و Master می‌شوند. Administration نیز مدارکی هستند که توسط دانشگاه‌ها صادر می‌شوند.

تحصیلات پیش‌دانشگاهی در امریکا

در سیستم تحصیلات امریکا، دوره‌های تحصیلات پیش‌دانشگاهی از سن شش سالگی آغاز شده و تا پایان دبیرستان که در مجموع دوازده سال می‌باشد، ادامه می‌یابد. این دوره به دانش‌آموزان پس از پایان دوره دبیرستان مدرک "High School Diploma" را اختصاص می‌دهد.

تحصیلات دانشگاهی

برای ورود به دانشگاه‌های امریکا، داشتن مدرک دبیرستان (High School Diploma) الزامی است. همچنین، نتایج امتحانات عمومی که هر سال برگزار می‌شود، جزو شرایط ورود به دانشگاه محسوب می‌شود. دانشجویان خارجی نیز باید از آزمون زبان انگلیسی TOEFL با نمره مناسبی برخوردار شوند. دانشگاه‌ها در امریکا معمولاً مدارک را خودشان صادر می‌کنند و نظام آموزشی در کلیه مراکز آموزش عالی یکپارچه است.

دوره‌های تحصیلی

  • Associate Degree: شامل دو سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان از کالج‌های دو ساله یا پس از گذراندن دو سال تحصیل از یک دوره چهار ساله دانشگاهی است.
  • Bachelor Degree: شامل چهار سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان می‌باشد.
  • Master Degree: شامل دو سال تحصیل تمام وقت است. برای ورود به این دوره، داشتن مدرک Bachelor با ارائه نتایج ورودی مانند GRE، شرط معدل و معرفی استادان الزامی است. این دوره همراه با ارائه پایان‌نامه علمی نیز می‌باشد.
  • Engineer Degree و Specialist: این نوع مدارک به صورت مستقل بعد از گرفتن مدرک Master در برخی رشته‌ها ارائه می‌شود.
  • Ph.D.: برای ورود به این دوره معمولاً داشتن مدرک Master الزامی است. دوره Ph.D. متشکل از دروس تعیین شده، امتحان جامع، پایان‌نامه تحصیلی و دفاع شفاهی می‌باشد. مدت زمان متوسط این دوره در دانشگاه‌های امریکا چهار سال است. گاهی اوقات مدارک Ph.D. مستقیماً بعد از Bachelor و بدون گذراندن Master اختصاص داده می‌شود.

Administration

این مدارک نیز توسط دانشگاه‌های امریکا صادر می‌شوند.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی