معافیت تحصیلی دیپلمه ھا

معافیت تحصیلی دیپلمه ها در خارج از کشور - آخرین وضعیت قانونی

ماده 35 قانون نظام وظیفه عمومی، امکان دریافت معافیت تحصیلی برای دیپلمه‌هایی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند فراهم می‌کند. اما طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، قرار است این معافیت برای دیپلمه‌ها لغو شود. البته این مصوبه نیازمند تأیید نهایی شورای نگهبان است. بنابراین آینده استفاده از معافیت مزبور برای دیپلمه‌ها مشخص نیست.

معافیت تحصیلی دیپلمه ھا با بررسی ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی برای مقطع تحصیلی لیسانس فردا ۹۶/۰۶/۰۱ در شورای نگھبان قانون اساسی صورت می پذیرد.

معافیت تحصیلی دیپلمه ھا طبق قوانین برای تمامی مقاطع تحصیلی جهت تحصیل در خارج از کشور قابل دریافت می باشد.
مطابق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در مورد معافیت تحصیلی در خارج از کشور برای افراد مذکور ماده ۳ که شامل معافیت تحصیلی برای مقطع تحصیلی دیپلم می باشد لغو میگردد.
 
در صورت تصویب شورای نگھبان قانون اساسی قابل اجرا می باشد.
شرح ماده ۳۵ :

مشمولین دیپلم که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند، پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره «۱» ماده (۳۳) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به اینکه دارای غیبت غیرموجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یک‌بار داده می‌شود.

تبصره «۱»ـ معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی در طول مدت تحصیل فقط یک‌بار قابل تمدید است.

تبصره «۲»ـ ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر بجز در زمان‌های ‌اضطراری و جنگ بلامانع ‌است.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی