احتمال کاهش صدور ویزای تبادل فرهنگی از سوی امریکا

کاهش ویزای تبادل فرهنگی و کاری در دولت ترامپ: تحلیل و پیامدها

دولت دونالد ترامپ در پی کاهش صدور ویزای تبادل فرهنگی و ویزای برنامه‌های تبادل کاری است. این تصمیم شامل کاهش ویزای J-1 برای مبادلات فرهنگی و اشتغالی است، اما هنوز تصمیمی درباره ویزای دانشجویان دانشگاهی گرفته نشده است. منع صدور ویزا برای ایران و پنج کشور دیگر نیز از تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷ به مدت ۹۰ روز آغاز و اجرا شده است، با استثناهایی برای افراد دارای رابطه نزدیک با اشخاص یا سازمان‌های آمریکایی. این روابط باید به صورت رسمی ثبت شده باشند، و شامل افرادی مانند پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر و برادر، و نسبت‌های فامیلی نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز دولت دونالد ترامپ به دنبال کاهش صدور ویزای تبادل فرهنگی و ویزای برنامه های تبادل کاری است.

ترامپ یکی از قدیمی ترین سرمایه داران املاک نیویورک است که تا کنون به کارگرانِ فصلی در هتل ها و استراحتگاه هایش متکی بوده است. او در مذاکره های انتخاباتی اش وعده ی بازگرداندن مشاغل امریکایی را به مردم داده بود.

به گفته ی وال استریت ژورنال، دولت امریکا بدون ذکر دلیل مشخصی کاهش صدور ویزای تبادل فرهنگی که شامل پنج نوع  ویزای مبادلات فرهنگی مبتنی بر ویزای اشتغال در برنامه ی ویزای  J1 در نظر گرفته است.

برنامه ویزای J-1  شامل ویزا برای دانشجویان دانشگاه نیز می باشد، اما WSJ می گوید که دولت امریکا در این مورد هنوز تصمیمی برای کاهش آن اتخاذ نکرده است.

وزارت امورخارجه امریکا می گوید برنامه ویزای J-1 دارای ۱۵ دسته است که سالانه فرصت هایی برای حدود ۳۰۰۰۰۰ بازدید کننده خارجی برای تجربه کردن جامعه و فرهنگ امریکا فراهم می کند.”

اجرای فرمان منع صدور ویزا برای ایران و پنج کشور دیگر در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷ به مدت ۹۰ روز آغاز و اجرا  شد.

برای شهروندان این کشورها ویزا صادر نمیشود مگر اینکه استثناهای این فرمان شامل حال آنها شود.

این استثناها در مورد افرادی صدق میکند که دارای رابطه با یک شخص مانند نسبت نزدیک فامیلی با فردی در امریکا و یا دارای رابطه با یک سازمان همانند دانشگاه یا محل کار باشند. این روابط باید به صورت رسمی ثبت شده باشند.

با توجه به تصمیم دیوان عالی ایالات متحده، این رابطه فقط شامل کسانی میشود که  “رابطه و نسبت خانوادگی نزدیک”  داشته باشند. این رابطه فقط شامل پدر یا مادر (از جمله پدر یا مادر همسر)، همسر، نامزد، فرزند، خواهر و برادر، عروس و داماد، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه ، عمه و عمو، خاله و دایی، خواهر زاده و برادر زاده و فامیل های درجه یک می شود. در تمام این موارد،  یکی از این افراد باید در زمان درخواست ویزا شخصا در امریکا حضور داشته باشند.

منبع خبر: رویترز

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی