گرم ترین شهر کانادا

گرم ترین شهر کانادا

بیشتر مناطق پر جمعیت کانادا حدودا ۲۵۰ روز در سال ۱۵۰ ساعت از آفتاب برخوردارند و از جمله گرم ترین شهر کانادا هستند. دانشجویان به جهت تحصیل در کانادا همواره به دنبال آب و هوایی نزدیک به محل زندگی خودشان هستند ، گرم ترین شهر کانادا کلگری با ۳۳۳ روز آفتابی است.

آفتاب در کانادا

بیشتر مناطق پر جمعیت کانادا حدودا ۲۵۰ روز در سال ۱۵۰ ساعت از آفتاب برخوردارند و از جمله گرم ترین شهر کانادا هستند. دانشجویان به جهت تحصیل در کانادا همواره به دنبال آب و هوایی نزدیک به محل زندگی خودشان هستند ، گرم ترین شهر کانادا کلگری با ۳۳۳ روز آفتابی است. بیشتر این مناطق در ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری مرز ایالات متحده امریکا و کانادا قرار دارند. مناطق مرکزی کانادا سیصد تا چهار صد ساعت بیشتر از آفتاب برخوردارند، در حالی که مناطق نزدیک ساحل شرقی (به عنوان مثال هالیفاکس ، نوا اسکوشیا) ، میزان تابش آفتاب به دلیل وجود مه کمتر است. با توجه به جغرافیای کانادا ، آب و هوای کانادا و شهرهای مختلف کانادا را در زیر ببینید :

آب و هوای تورنتو

تورنتو دارای آب و هوای نیمه‌قاره‌ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد می‌باشد. که البته وجود دریاچه‌ی آنتوریا تأثیر بسزایی در خنک شدن تابستان و گرمتر شدن زمستان این استان دارد. با وجودی که تورنتو به نسبت سایر استانهای کانادا زمستان گرمتری دارد، با این حال دربازه‌ زمانی اواسط دسامبر (دی ماه) تا اواسط مارس(اسفند ماه) هوا به شدت سرد است. آب و هوای آفتابی و گرم از مشخصه‌های استان تورنتو می‌باشد.

آب و هوای ونکوور

معمولا برای یک شهر کانادایی، ونکوور دارای زمستان های نسبتا معتدل با اندکی برف است. هوای سرد قطب شمال، به استثنای ونکوور، دیگر شهرهای کانادا را درمی نوردد. دلیل عدم تاثیر پذیری شهر ونکوور، مانع شدن کوه های راکی در برابر این بادهای سرد است.

نبودِ هوای سرد قطب شمال و معتدل بودن هوای ونکوور به دلیل موقعیت مکانی خاص خود که در سواحل اقیانوس آرام قرار گرفته است موجب شده است که معرفی ونکوور به عنوان گرمترین شهر در طول زمستان چندان جای تعجب نداشته باشد.

١٠روز از سال در ونکوور، عمق برف بیشتر از یک سانتی متر است در حالی که در تورنتو چنین وضعیتی را برای حدود ۶۵روز از سال شاهد هستیم.

ونکوور از جمله شهرهای مرطوب و مه آلود کانادا به حساب می آید. در عین حال شاهد هستیم که باران در زمستان هیچ گاه بند نمی آید.

در راستای جبران رطوبت زمستانی، شاهد آن هستیم که ونکوور دارای آب و هوای تابستانی بسیار خوشایند با روزهای گرم و ساعات آفتابی فراوان است.

یکی از دیگر تفاوت های شهر ونکوور با بقیه شهرهای کانادا، داشتن بهار و پاییزی واقعی است. در بیشتر شهرهای کانادا، اغلب به نظر می رسد که آب و هوای گرم تابستانی جایگزین آب و هوای منجمد زمستانی در طی چند هفته و حتی چند روز می شود.

ونکوور دارای اقلیم اقیانوسی غربی است، از این رو آب و هوایش می تواند در طول سال متغیر باشد.

بادخیزی شهر ونکوور در قیاس با دیگر شهرهای کانادا، کمتر است.

آب و هوای مونتریال

آب و هوای مونترال شبیه اتاوا است، با این تفاوت که وزش باد کمتری دارد. مونترال دارای آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد است. مونترال در مقایسه با تورنتو بارش برف بیشتر است. مونترال دارای آب و هوا آفتابی است. تابستان ها معمولا گرم و آفتابی است. این آب و هوا تقریبا برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا مطلوب نیست.

آب و هوای کلگری

کلگری شهری واقع در جنوب آلبرتا، دارای زمستانهای بسیار سردی است. در ۸۸ روز از سال بارش برف به بیش از ۱cm میرسد. کلگری دارای آب و هوای آفتابی است، حتی در زمستان. در تابستان این شهر بارش بارانهای پراکنده است. بارش بارانهای پراکنده در این شهر موجب سرسبزی این شهر شده است. این شهر بادخیز دارای بادگیرهای طبیعی نیز می باشد. بادهای گرم و خشک در زمستان دمای این شهر را گاهی به ۳۰ درجه هم میرساند. آب و هوای کلگری خشک است. گاهی شبهای تابستان این شهر سرد می باشد. با وجود روزهای آفتابی بسیار، معمولا این شهر دارای آب و هوای متغیر و تقریبا غیر قابل پیش بینی است.

از جمله گرم ترین شهر کانادا در طول سال

چیلیواک، بریتیش‌کلمبیا، میانگین دما: ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد

سردترین در طول سال

ایکالویت، ۹.۸- درجه سانتی‌گراد

کم‌ترین میزان بارش برف در طول سال

ویکتوریا، ۴۴ سانتی‌متر

کم‌ترین میزان روزهای بسیار سرد در طول سال

ونکوور، ۴۶ روز

بارانی‌ترین

پرینس روپرت، بریتیش‌کلمبیا، ۲۵۹۴ میلی‌متر بارش در سال

خشک‌ترین

وایت‌هورس، ۲۶۷ میلی‌متر بارش در سال

طوفانی‌ترین

ویندزور، انتاریو، ۳۳ روز طوفان تندری (Thunderstorm) در سال

کم‌ترین میزان مه

پنتیکتون، بریتیش‌کلمبیا، ۲ روز در سال

بادخیزترین

سنت‌جونز، نیوفاندلند، ۲۳کیلومتر در ساعت

بیشترین روزهای آفتابی و از جمله گرم ترین شهر کانادا

کلگری، ۳۳۳ روز

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی