آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا روی هم رفته سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور و جزیره ونکوور از استان بریتیش کلمبیا در آن قرار دارند، معتدل است. تورنتو نیز که از شهرهای مهم این کشور است از نظر فعالیتهای بورسی در دنیا بین ۱۰ کشور مهم از نظر بورس است آب و هوای تورنتو سرد و جنگلهای تایگا در این کشور دیده می‌شود ، برج سی ان در تورنتو اولین برج بلند مخابراتی جهان است. کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا است، ولی جمعیت نسبتاً کمی دارد. با وجود آن‌که وسعت کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی معادل ۱۱ درصد جمعیت آمریکا دارد (۳۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ میلادی). کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته‌ است و توان تأمین انرژی سوختی خود از منابع درون‌ مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گستردهٔ طبیعی است، و برخی از استان‌های آن وابستگی سنگینی به استفاده از این منابع دارند و یکی از گزینه های مهم برای دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا است.

آب و هوای کانادا روی هم رفته سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور و جزیره ونکوور از استان بریتیش کلمبیا در آن قرار دارند، معتدل است.
تورنتو نیز که از شهرهای مهم این کشور است از نظر فعالیتهای بورسی در دنیا بین ۱۰ کشور مهم از نظر بورس است آب و هوای تورنتو سرد و جنگلهای تایگا در این کشور دیده می‌شود ، برج سی ان در تورنتو اولین برج بلند مخابراتی جهان است. کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا است، ولی جمعیت نسبتاً کمی دارد. با وجود آن‌که وسعت کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی معادل ۱۱ درصد جمعیت آمریکا دارد (۳۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ میلادی). کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته‌ است و توان تأمین انرژی سوختی خود از منابع درون‌ مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گستردهٔ طبیعی است، و برخی از استان‌های آن وابستگی سنگینی به استفاده از این منابع دارند و یکی از گزینه های مهم برای دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا است.

در خارج از شهر آبشار نیاگارا قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار از نظر عرض است و یک دهکده رویایی نیز به همین نام(نیاگارا)وجود دارد نزدیک به نیمی از مساحت کانادا را فلات لارنسی تشکیل می‌دهد، منطقه‌ای نسبتاً مسطح پوشیده از سنگ سخت که خلیج هودسون را در محاصره دارد و تا اعماق سرزمینهای داخلی نفوذ می‌کند. انتهای دور از دریای این فلات سراشیب تندی دارد که در شرق در کنار زمینهای پست اطراف رود لارنس و دریاچه‌های بزرگ مشخص است. به طرف غرب رشته‌ای از دریاچه‌های عمده (شامل دریاچهٔ وینیپگ) مرز با جلگه‌های سبزه زار مرکزی را متمایز می‌کند. منطقهٔ کوهستانی وسیعی – با بیش از ۸۰۰ کیلومتر پهنا – در غرب جلگه‌ها قرار دارد. این سلسله جبال غربی متشکل است از کوه‌های راکی مکنزی ساحلی و سنت الایاس که شامل بلندترین نقطه کاناداست. آب و هوا: اغلب نواحی کانادا، تابستانهای معتدل و زمستانهای سرد و طولانی و منتهای درجات دما را دارد. آب و هوای شمال دور قطبی است. در ساحل اقیانوس آرام میانگین دما در زمستان فقط کمی بالاتر از دمای انجماد است. در بیشتر مناطق بریتیش کلمبیا ریزش باران سنگین است. در باقی کشور میزان کل بارندگی متوسط یا کم است. تقریباً در تمامی کانادا برف سنگینی در زمستان‌ها می‌بارد. نقشه کانادا

آب و هوای کانادا و ایالت های آن

آب و هوای آلبرتا

در قسمت غربى کانادا و در شرق ایالت بریتیش‏ کلمبیا قرار دارد و از نظر وسعت با مساحت ۶۶۱,۱۸۵ کیلومتر مربع رتبه ششم را در میان ایالت‏ها و نواحى کانادا داراست. جمعیت این ایالت بیش از ۳ میلیون نفر و مرکز آن شهر ادمونتون است. شهرهاى بزرگ آلبرتا کلگرى و ادمونتون مى‏باشند. کلگرى با حدود یک میلیون نفر جمعیت شهرى بین‏المللى و مدرن است و یک مرکز مهم تجارى محسوب مى‏شود. اگرچه اقتصاد این شهر بر پایه صنعت نفت استوار است ولى کشاورزى، فناورى عالی (high-technology) و گردشگرى نیز در پیشرفت و توسعه اقتصادى این شهر نقش مهمی ایفا می‌کنند. آب و هواى کلگرى نیمه خشک بوده و خشکسالى در این شهر سابقه‏اى دیرینه دارد. تابستان‏های کلگری گرم و زمستان‏ها سرد است. شهر ادمونتون، پایتخت آلبرتا، با ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت یکى از بزرگترین شهرهاى آمریکاى شمالى است. این شهر با حدود یک میلیون نفر جمعیت مرکز فرهنگى، آموزشى، دولتى، و خدمات پروژه‏هاى نفتى ایالت (استخراج نفت از شن‌های نفتی) مى‏باشد. نفت و صنایع وابسته به فعالیت‌های نفتی در اقتصاد ادمونتون حائز اهمیت است. آب و هواى ادمونتون قاره‏اى و خشک است. تابستان‏ها گرم و زمستان‏ها سرد یا خیلى سرد است. آلبرتا به علت اقتصاد رو به رشد، مالیات‏هاى پایین، و چشم‏اندازهاى عالى، بخصوص رشته کوه‏هاى راکى، هرساله مهاجران زیادى را به خود جلب مى‏کند. آلبرتا تولید کننده اصلی نفت، گاز طبیعی، و ذغال سنگ کاناداست. صنایع مهم آلبرتا عبارتند از انرژی، تجارت (بیزینس) و خدمات بازرگانى، تولیدات صنعتی، مسکن و خرید و فروش املاک، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، خرده فروشی و عمده‏فروشى. در ۱۵ سال گذشته اقتصاد این منطقه سریع‏ترین رشد خود را در صنایع الکترونیک، خدمات بازرگانى و تجارى، فرآورى مواد غذایى، ماشین‏آلات، پتروشیمى، مخابرات، گردشگرى و صنایع چوب تجربه کرده است. صنعت گردشگری هر ساله بیش از ۴ میلیارد دلار درآمد برای آلبرتا به ارمغان می‌آورد.

آب و هوای کانادا – ایالت بریتیش کلمبیا

غربی‌ترین ایالت کانادا بوده و با مساحت ۹۴۴,۷۳۵ کیلومتر مربع پنجمین ایالت/ناحیه کانادا از نظر وسعت و بزرگی است. این ایالت چهار و نیم ملیون نفر جمعیت داشته و بزرگترین شهر ایالت، ونکوور، سومین شهر بزرگ کاناداست. زیبایی، هوای معتدل و امکانات تفرج و تفریح در هوای باز از جاذبه‌های ایالت بریتیش کلمبیاست. پایتخت بریتیش کلمبیا، ویکتوریا، در جزیره ونکوور واقع شده است و مرکز گردشگری این جزیره محسوب می‌گردد. ویکتوریا با زمستان‌های معتدل و مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک بهترین و ملایم‌ترین آب و هوا را در میان شهرهای کانادا داراست و این آب و هوای مطبوع گردشگران زیادی را برای سیر و سیاحت و بازنشستگان فراوانی را جهت زندگی جذب می‌کند.

اقتصاد بریتیش کلمبیا بر منابع طبیعی، به خصوص درختان و منابع جنگلی، استوار است اما در دهه‌های اخیر گسترش و تنوع قابل توجهی را شاهد بوده و صنایعی مانند صنایع انرژی، فیلم‌سازی، ماهیگیری، فناوری اطلاعات، صنایع چوب و الوار، معدن، صنایع مرتبط به خدمات بازنشستگان، صنایع دفاعی، خرده فروشی، و گردشگری نیز جایگاه ویژه‌ای را در اقتصاد بریتیش کلمبیا به خود اختصاص داده‌اند.

آب و هوای کانادا – ایالت مانیتوبا

از غرب با ساسکاچوان و از شرق با انتاریو هم مرز است. مانیتوبا با مساحت ۶۴۷,۷۹۷ کیلومتر مربع هشتمین ایالت/ناحیه کانادا از نظر وسعت است. جمعیت این ایالت بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است که نیمى از آنها در مرکز ایالت، شهر وینى‏پگ، زندگى مى‏کنند. حدود ۱۵ درصد سطح ایالت را دریاچه‏های بزرگ و کوچک تشکیل مى‏دهند و به همین دلیل سرزمین یکصدهزار دریاچه (land of 100,000 lakes) نامیده می‌شود.

اقتصاد مانیتوبا بر کشاورزى (بخصوص تولید گندم)، انرژی، نفت، معدن، جنگلداری، و گردشگرى (به ویژه تماشاى خرس‏ها، شکار، و ماهیگیرى) استوار است.  بزرگترین جمعیت خرس‌های قطبی جهان را می‌توان در بندر چرچیل واقع در شمال مانیتوبا و در ساحل خلیج هادسن، به تماشا نشست، این بندر که “پایتخت خرس‌های قطبی جهان” نامیده می‌شود هرساله گردشگران فراوانى را جذب مى‏کند.

وینى‏پگ با حدود ۶۷۵,۰۰۰ نفر جمعیت نقش برجسته‏اى در کشاورزى، آموزش، سرمایه‏گذارى، تولید، و حمل و نقل ایالت ایفا مى‏کند. وینى‏پگ نزدیک به مرکز جغرافیایى آمریکاى شمالى بوده و یکى از سردترین شهرهاى بزرگ دنیاست ولى در طى سال آفتاب زیادى دارد. مسطح‏بودن و بارش برف زیاد باعث وقوع سیل‏هاى گاها شدیدى در این شهر مى‏شود. وینى‏پگ بعد از ونکوور داراى دومین نرخ جرم و جنایت در کاناداست که میزان آن حدود دو برابر تورنتو است.

آب و هوای ایالت ساسکاچوان

در شرق آلبرتا و غرب مانیتوبا واقع شده است و مساحتی معادل ۶۵۱,۰۳۶ کیلومتر مربع دارد. ساسکاچوان منزلگاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که اکثرا در نیمه جنوبی ایالت زندگی می‌کنند. رجاینا ( که غالبا ” کویین سیتی” نامیده می‌شود)، پایتخت ساسکاچوان، در حدود ۲۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت دارد و بعد از ساسکاتون، با جمعیتی در حدود ۲۴۰,۰۰۰ نفر، بزرگترین شهر ایالت است. اقتصاد ساسکاچوان از قدیم الایام بر کشاورزی استوار بوده است و در حدود نیمی از حبوبات کانادا در این ایالت کشت می‌شود. علاوه بر کشاورزی، ماهیگیری، جنگلداری، معدن (ساسکاچوان بزرگترین صادر کننده پتاس و اورانیوم جهان است)، بیمه و امورمالی، آموزش، بهداشت و درمان، و خدمات اجتماعی نیز در اقتصاد ایالت نقش مهمی ایفا می‌کنند.رجاینا (Regina)، مرکز ایالت، شهری مطبوع و مرکز مهم بازرگانی و فرهنگی ساسکاچوان با فرهنگی غنی در زمینه موسیقی و تئاتر است. آب وهوای رجاینا خشک با زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های گرم است.

ساسکاتون (Saskatoon)، بزرگترین شهر ایالت، یکی از مراکز تراز اول تحقیقات و صنایع بیوتکنولوژیک در زمینه کشاورزی است. صنایع مرتبط با پتاس و اورانیوم نیز در اقتصاد شهر دارای اهمیت هستند، همانطور که صنایع غذایی و فناوری اطلاعات (IT) از اهمیت بسزایی برخوردارند. ساسکاتون تقریبا خشک و دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. ساسکاتون به طور متوسط بیشتر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا از نور خورشید بهره‌مند است.

آب و هوای نیوبرانزویک

در جنوب شرقی کانادا واقع شده است و با مساحت ۷۲,۹۰۸ کیلومتر مربع پس از  پرنس ادوارد و نواسکوشا سومین ایالت کانادا از نظر کوچکی است. نیوبرانزویک تنها ایالت کاناداست که به طور رسمی دوزبانه (انگلیسی و فرانسه) است و بیش از ۳۲ درصد جمعیت ۸۰۰,۰۰۰ نفری ایالت فرانسوی زبان هستند. فردریکتن، پایتخت ایالت، یک مرکز فرهنگی و دانشگاهی مهم ایالت محسوب شده و دو دانشگاه نیوبرانزویک و سنت توماس را در خود جای داده است. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر ایالت شهر سنت جان می‌باشد.

آب و هوای نیوبرانزویک قاره‌ای بوده و هوای مرطوب اقیانوس اطلس آب و هوای معتدلی را در زمستان بوجود می‌آورد. نیمه شمالی ایالت زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد ولی نواحی نزدیک به دریا زمستان‌های معتدل‌تر و تابستان‌های خنک‌تری را تجربه می‌کنند.

اقتصاد نیوبرانزویک متنوع بوده و خدمات (آموزش، بیمه و صنایع مالی، بهداشت و درمان، و حمل ونقل)، زراعت ( به خصوص کشت سیب زمینی)، ماهیگیری (به خصوص خرچنگ و صدف خوراکی)، جنگلداری (بیش از ۸۵ درصد زمین ایالت را جنگل فراگرفته است)، صنایع چوب، صنایع تولیدی، و معدن را شامل می‌گردد. صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات نیز دارای اهمیت بوده و در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی فراوانی در صنعت ‌IT پایتخت صورت گرفته است. دولت ایالتی درصدد جذب مهاجران بیشتر جهت جبران کمبود نیروی کار و جبران نیروهای کاری که در حال بازنشسته شدن هستند، می‌باشد.

آب و هوای پرنس ادوارد آیلند

با مساحت ۵,۶۸۳ کیلومتر مربع کوچکترین ایالت/ناحیه کانادا محسوب می‌شود اما با داشتن جمعیتی در حدود ۱۴۰,۰۰۰ نفر از بیشترین چگالی جمعیت (۲۵ نفر در هر کیلومتر مربع) در میان ایالت‌ها و نواحی کانادا برخوردار است. چارلوت‌ تاون، مرکز ایالت و بزرگترین شهر آن است که جمعیتی در حدود ۳۳,۰۰۰ نفر دارد. خاک قرمز رنگ و حاصلخیز و نیز هوای معتدل پرنس ادوارد آیلند آن را به منطقه‌ای مناسب برای کشاورزی و زراعت تبدیل کرده است. نیمی از خاک ایالت را جنگل پوشانده و نیمه دیگر به کشت و زرع اختصاص یافته است.

اقتصاد پرنس ادوارد آیلند بر کشاورزی و صنایع مرتبط با آن استوار است. سیب زمینی مهمترین محصول کشاورزی پرنس ادوارد آیلند و اصلی ترین منبع درآمد کشاورزان این ایالت است. گردشگری دومین صنعت بزرگ ایالت بوده و زیبایی‌های طبیعی ایالت هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جلب می‌کند. صنایع غذایی و فرآوری مواد غذایی مهمترین فعالیت تولیدی ایالت می‌باشد هر چند فناوری عالی (high-technology) نیز به خصوص در زمینه‌های پزشکی، الکترونیک، و کشاورزی درحال گسترش است.

پرنس ادوارد آیلند به واسطه هوای معتدل و ملایمی که دارد معروف است. زمستان‌ در این ایالت نسبتا سرد، اما ملایم‌تر از اکثر مناطق کانادا و تابستان‌ تا حدودی گرم ولی به ندرت آزاردهنده است. رطوبت هوا بالاست و وزش بادهای شدید نیز در طول سال معمول است.

آب و هوای اُنتاریو

مساحتی معادل ۱,۰۷۶,۳۹۵ کیلومتر مربع دارد و در شرق با ایالت کبک و در غرب با مانیتوبا هم مرز است. اُنتاریو پس از کِبک دومین ایالت بزرگ کانادا به لحاظ وسعت است و با جمعیتی بالغ بر ۱۳/۵ میلیون نفر، پرجمعیت ترین ایالت کانادا محسوب می‌گردد. تورنتو، مرکز اُنتاریو، بزرگترین شهر کاناداست و اُتاوا، پایتخت کانادا، در جنوب شرقی ایالت اُنتاریو قرار دارد.

جمعیت فراوان، منابع غنی، و موقعیت استراتژیک موجب پدید آمدن یکی از بزرگترین اقتصادهای ایالتی کانادا در اُنتاریو شده است که در تولید حدود ۴۰ درصد تولید ناخالص کشور سهیم است. اُنتاریو با حدود ۲۵۰,۰۰۰ دریاچه بزرگ و کوچک و بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر رودخانه، ایالتی غنی در تولید انرژی برق است. صنایع تولیدی از مهمترین‌ و اصلی‌ترین صنایع ایالت بوده و در حدود ۵۰ درصد محصولات صنعتی کانادا در اُنتاریو تولید می‌شود. محصولات مهم عبارتند از وسایل نقلیه موتوری، آهن، فولاد، لوازم خانگی برقی، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، مواد غذایی، و کاغذ. صنعت اتومبیل ایالت تولید کننده یک‌سوم کل صادرات کاناداست. اُنتاریو همچنین نقش مهم و موثری در معدن (به خصوص نیکل، طلا، نقره، پلاتینیوم، آهن، فولاد، اورانیوم، روی، و مس)، تولید محصولات مرتبط با جنگل و چوب (مهمتر از همه صنایع کاغذ و تولید خمیرکاغذ)، گردشگری، و فناوری اطلااعات ایفا می‌کند.

کشاورزی و صنایع مرتبط نیز د راقتصاد ایالت مهم بوده و اُنتاریو تولید کننده پیشرو کشور در تولید مرغ و تخم مرغ، محصولات لبنی، گاو و گوسفند، سبزیجات، میوه، ذرت، تنباکو، دانه‌های روغنی و گل‌های تزیینی محسوب می‌شود.

تورنتو، مرکز ایالت، با بیش از ۴/۷ میلیون نفر جمعیت پرجمعیت ترین شهر کشور است. تورنتو ناحیه بیزنسی و مالی مهمی بوده و بازار سهام آن به لحاظ حجم معاملات انجام گرفته، دومین، و به لحاظ ارزش معاملات، سومین بازار بزرگ سهام قاره امریکاست. تورنتو یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد جمعیت شهر در خارج از آن متولد شده اند می‌توان آن را یکی از بین‌المللی‌ترین شهرهای دنیا نیز محسوب کرد.

آب و هوای اُنتاریو در مناطق مختلف ایالت متفاوت بوده و از آب و هوای متاثر از قطب در شمالی‌ترین ناحیه ایالت تا آب و هوای مرطوب و معتدل قاره‌ای در جنوب را در بر می‌گیرد. زمستان‌ها در تمام مناطق ایالت طولانی، سرد، و با بارش برف فراوان همراه است، اما اُنتاریوی جنوبی در مقایسه با مناطق شمالی ایالت از زمستان‌های کوتاهتر و ملایم‌تری برخوردار است. جنوب اُنتاریو تابستان‌های مرطوب و گرم دارد.

آب و هوای نواسکوشا

با مساحت ۵۵,۲۸۳ کیلومتر مربع پس از پرنس ادوارد دومین ایالت کوچک کاناداست. نواسکوشا در ساحل جنوب شرقی کانادا واقع شده است و جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارد (اکثر آنان در هالیفکس یا نواحی اطراف آن زندگی می‌کنند). تقریبا تمام ایالت با آب محصور شده است و هزاران خلیج و دریاچه بزرگ و کوچک را در بر می‌گیرد.

نواسکوشا از جمله ایالت‌هایی است که در سالهای اخیر رشدی سریع در اقتصادش را شاهد بوده است که بیزنس‌های کوچک در این میان سهم بسزایی داشته‌اند. اقتصاد نواسکوشا از دیرباز متکی بر منابع طبیعی بوده و صنایعی مانند ماهیگیری، معدن، جنگلداری، و کشاورزی نقش مهمی در آن ایفا می‌کنند. در ده‌های اخیر بر اهمیت صنعت فیلم‌سازی، موسیقی، فناوری، و گردشگری نیز افزوده شده است.

هالیفکس، پایتخت و بزرگترین شهر نواسکوشا، یک مرکز اقتصادی اصلی و یک بندر ومرکز حمل و نقل بین‌المللی است. در ده‌های اخیر کشف منابع نفت و گاز در لایه‌های زیرین کف دریا (منابع دور از ساحل) رونق اقتصادی این ایالت را موجب شده است.

فستیوال کمدی مشهور هالیفکس و بندرگاه زیبای این شهر گردشگران فراوانی را جذب می‌کند. هالیفکس، همچون بسیاری دیگر از ایالت‌های کانادا، آب و هوایی غیرقابل پیش بینی دارد. ساحل اقیانوس اطلس به خصوص در بهار مه‌آلود بوده و در پاییز باران های شدید و هوایی طوفانی را شاهد است.

آب و هوای ایالت نیوفونلند و لابرادور

با مساحت ۴۰۵,۲۱۲ کیلومتر مربع دهمین ایالت/ناحیه کانادا به لحاظ وسعت است. این شرقی ترین ایالت کانادا از دو بخش جغرافیایی اصلی تشکیل شده است: جزیره نیوفونلند که توسط خلیج سنت لاورنس و اقیانوس اطلس احاطه شده است و لابرادور که در داخل سرزمین اصلی کانادا قرار دارد. جمعیت ایالت در حدود ۵۰۸,۰۰۰ نفر است که تقریبا ۹۵ درصد این جمعیت در جزیره نیوفونلند سکونت دارند.

اقتصاد ایالت از دیرباز بر منابع طبیعی استوار بوده است و صنایع مهم ایالت عبارتند از معدن، ماهیگیری، چوب و الوار، و صنایع وابسته به جنگل (برای مثال صنایع ساخت کاغذ و خمیر کاغذ). مهمترین منابع معدنی ایالت نیز عبارتند از سنگ آهن، طلا، آزبست، سنگ آهک، و سنگ گچ. بیش از نیمی از سنگ آهن تولیدی کانادا در ایالت نیوفونلند و لابرادور تولید می‌شود. منابع نفت و گاز کشف شده در زیر بستر دریا (مناطق دور از ساحل) ابعاد جدیدی را به اقتصاد ایالت افزوده است و نوید دهنده پیشرفت اقتصادی نیوفونلند و لابرادور است. گردشگری نیز اخیرا به عنوان یک منبع ایجاد شغل مورد توجه قرار گرفته است.

سنت جان، مرکز و بزرگترین شهر ایالت، قدیمی‌ترین شهر بنا شده توسط انگلیسی‌ها در امریکای شمالی است. این شهر در مقایسه با پایتخت‌های سایر ایالت‌ها و نواحی کانادا از نور آفتاب کمتری بهره مند است و شاید بتوان آن را ابری ترین شهر کانادا نامید.

آب و هوای کِبک

در شرق کانادا واقع شده است و با مساحت ۱,۵۴۲,۰۵۶ کیلومتر مربع دومین ایالت بزرگ کاناداست. این ایالت با جمعیت ۷/۷ میلیون نفر دومین ایالت پرجمعیت کانادا مى‏باشد. اکثر جمعیت کِبک در کِبک‏سیتى مرکز این ایالت و شهر مونتریال، بزرگ‏ترین شهر این ایالت، زندگى مى‏کنند. زبان رسمى کِبک فرانسه است و این ایالت تنها ایالت کاناداست که زبان رسمى آن انگلیسى نیست. کبک قوانین حقوقى و مهاجرتى مخصوص به خود را دارد.

کِبک‏سیتى، مرکز ایالت، در جنوب شرقى کِبک واقع شده است و با حدود ۵۵۰,۰۰۰ نفر جمعیت شهرى جذاب و تاریخى است که کارناوال زمستانى آن شهرت فراوان دارد.

مونتریال در قسمت جنوبى کِبک قرار دارد و با ۶/۳ میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ کاناداست. مونتریال مرطوب و داراى بارش گسترده در سراسر سال است. غالبا ضریب سرماى باد باعث مى‏شود که روزهاى زمستانى سردتر از آنچه که هستند به نظر برسند در حالى که در تابستان وزش بادهاى گرم و رطوبت بالا رایج است. آب وهوای قسمت شمالی کِبک آب و هوایی متاثر از قطب شمال با زمستان‌های بسیار سرد و طولانی است اما بخش جنوبی مرطوب با زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم و شرجی است

آب و هوای یوکان

ناحیه‌ای است با مساحت ۴۸۲,۴۴۳ کیلومتر مربع در شمال غربی کانادا. یوکان از نظر وسعت در میان ده ایالت و سه ناحیه کانادا جایگاه نهم را به خود اختصاص می‌دهد. جمعیت یوکان حدود ۳۴,۰۰۰ نفر است که ۲۳ درصد این جمعیت افراد بومی بوده و تقریبا ۶۰ درصد جمعیت در پایتخت، وایت هورس، زندگی می‌کنند.

اقتصاد یوکان بر پایه معدن، به خصوص آزبست، مس، طلا، سرب، نقره، و روی، استوار است. گردشگری دومین صنعت بزرگ ناحیه است و صنایع تولیدی، از جمله تولید نیروی برق به کمک آب، تولید مبلمان، پوشاک، و صنایع دستی نیز در حال گسترش هستند.

پایتخت، وایت هورس، در جنوب غربی یوکان واقع شده است و از آب و هوایی خشک با زمستان‌های طولانی و سرد برخوردار است. ساعات طولانی آفتاب در طی مدت کوتاه تابستان اجازه می‌دهد درختان و گیاهان منطقه شکوفه دهند.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی