اخبار ویزای آمریکا و دستورات جدید ترامپ برای ویزای آمریکا

تاثیر دستور ترامپ بر ویزای تحصیلی و ویزیتوری آمریکا: تحلیل و اثرات

تصمیمات دولت ترامپ در مورد محدودیت‌های ویزایی برای شهروندان هفت کشور، از جمله ایران، تأثیرات گسترده‌ای بر ویزای تحصیلی و ویزیتوری آمریکا داشته است. این تصمیمات باعث شده است که دستورات سفر به آمریکا برای ایرانی‌ها، چه به عنوان مهاجر و چه غیرمهاجر، محدود شود. وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای صدور ویزاهای آمریکا بخشنامه‌های جدید و سختگیرانه‌تری را به سفارتخانه‌ها ابلاغ کرده است. این فرمان به تمامی افرادی که قصد دارند ویزای آمریکا را در سفر اول خود به آمریکا دریافت کنند، هشدار می‌دهد. این تصمیمات از ویزای تحصیلی و برنامه‌های مبادله مستثنی نیستند، اما بررسی‌های سختگیرانه‌تری برای آنها نیز صورت می‌گیرد. با این حال، کسانی که دو تابعیت (ایرانی و کشور دیگری) دارند، از ممنوعیت ورود به آمریکا مستثنی می‌شوند. در مجموع، این فرمان‌ها باعث تغییرات مهمی در فرآیند صدور ویزا و سفر به آمریکا شده است که به افراد مربوطه نیاز به پیگیری دقیق و اطلاع‌رسانی دارند.

تاثیر دستور ترامپ بر روی ویزای تحصیلی و ویزیتوری آمریکا

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داده که محدودیت سفر به آمریکا برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران گسترش یابد. آقای ترامپ دستور داده ورود ایرانی‌ها، چه به عنوان مهاجر و چه غیر آن به آمریکا ممنوع شود.

 رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا بخشنامه‌های جدید سختگیرانه‌تری را برای صدور ویزای آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور ابلاغ کرده است.

براین اساس کسانی که قانون دریافت ویزا را در سفر اول خود به آمریکا نقص کنند با خطر ممنوعیت دریافت ویزای این کشور روبرو می‌شوند.

این فرمان کسانی را در بر نمی‌گیرد که ویزای تحصیلی دارند یا شامل برنامه‌های مبادله (مثلا مبادله دانشگاهی) هستند. البته در مورد آنها هم بررسی‌های سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

کسانی که علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت کشور دیگری را هم دارند (به جز کشورهای شامل این فرمان)، از ورود به آمریکا منع نشده‌اند.

بنابراین ایرانیانی که تابعیت آمریکایی هم دارند شامل ممنوعیت ورود نیستند. دارندگان گرین‌کارت (اجازه اقامت و کار در آمریکا) هم شامل فرمان جدید نیستند.

کسانی که ویزایشان پیش از زمان اجرای این فرمان صادر شده باشد و کسانی که ویزای معتبری داشتند که در اثر فرمان قبلی ترامپ لغو شده بود، شامل فرمان جدید نمی‌شوند و می‌توانند به آمریکا سفر کنند.

این فرمان از ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر روز ۲۴ سپتامبر (به وقت واشنگتن) اجرا می‌شود. اما ایرانیانی که می‌توانند ثابت کنند رابطه‌ای واقعی با شخص یا نهادی در آمریکا دارند تا پایان روز ۱۷ اکتبر شامل این فرمان نمی‌شوند، اما پس از آن محدودیت سفر آنها را هم در بر می‌گیرد.

در این فرمان تصریح شده که از روز ۱۸ اکتبر، صدور اجازه ورود حتی به ایرانیانی که بتوانند ثابت کنند با شخصی در آمریکا رابطه واقعی دارند متوقف می‌شود. با این حال در این دستور آمده که سفر برای دیدار با اعضای خانواده با صدور مجوز موردی ممکن است.

همچنین اگر کسی به عنوان یک توریست وارد ایالت متحده آمریکا شود و در این مدت تصمیم به ازدواج ظرف ۹۰ روز از ورود خود بگیرد و پس از آن اقدام برای دریافت اقامت دائم نماید، درخواست وی رد می‌شود و شانس گرفتن مجدد ویزای آمریکا را نیز از دست می‌دهد.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی