دریافت ارز دولتی برای دانشجویان خارج از کشور

دریافت ارز دولتی برای دانشجویان خارج از کشور

پس از ثبت درخواست دریافت ارز دولتی در سامانه و در صورت تائید درخواست یک کد رهگیری از طریق سامانه دریافت می نمائید و شما به عنوان دانشجوی مورد تایید وزارت برای بازه مشخصی از تحصیلتان می توانید ارز دولتی از بانک دریافت نمایید. یعنی وزارت علوم گواهی اشتغال به تحصیل شما را تایید می کند و قید می کند که شما برای بازه چند ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید. بطور مثال اگر در گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری شما که به تایید نمایندگی ایران در کشور محل تحصیلتان رسیده، قید شود شما در ترم جاری به مدت ۴ ماه اشتغال به تحصیل دارید. شما پس از تاییدیه این وزارت، با در دست داشتن نامه معرفی به بانک که این اداره در اختیار شما قرار می دهد، پس از مراجعه به بانک مورد نظرتان که تسهیلات ارزی در اختیار عموم قرار می دهد، به اندازه بازه ۴ ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید.

معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی چگونه است؟

پس از ثبت درخواست دریافت ارز دولتی در سامانه و در صورت تائید درخواست یک کد رهگیری از طریق سامانه دریافت می نمائید و شما به عنوان دانشجوی مورد تایید وزارت برای بازه مشخصی از تحصیلتان می توانید ارز دولتی از بانک دریافت نمایید.
یعنی وزارت علوم گواهی اشتغال به تحصیل شما را تایید می کند و قید می کند که شما برای بازه چند ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید.
بطور مثال اگر در گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری شما که به تایید نمایندگی ایران در کشور محل تحصیلتان رسیده، قید شود شما در ترم جاری به مدت ۴ ماه اشتغال به تحصیل دارید.
شما پس از تاییدیه این وزارت، با در دست داشتن نامه معرفی به بانک که این اداره در اختیار شما قرار می دهد، پس از مراجعه به بانک مورد نظرتان که تسهیلات ارزی در اختیار عموم قرار می دهد، به اندازه بازه ۴ ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید.

مراحل انجام کار چیست؟

دوست عزیز اگر متقاضی دریافت نامه معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی هستید. مراحل زیر را می بایست انجام دهید

۱. ثبت نام در سامانه نشا و تشکیل پرونده

گام نخست برای شما تشکیل پرونده در سایت نشا می باشد. شما می توانید بصورت الکترونیکی ثبت نام را صورت دهید.
برای ثبت نام شما می توانید وارد سایت http://nesha.saorg.ir شوید و از لینک ثبت نام که در بالای صفحه مشاهده می کنید استفاده نمایید پس از ثبت نام در سایت نشا، شماره پرونده، نام کاربری و گذرواژه حساب کاربری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
به خاطر سپردن این موارد بسیار اهمیت دارد.

۲. ورود به سامانه نشا و پروفایل شخصی خود و ثبت درخواست نامه معرفی به بانک

پس از تشکیل پرونده و دریافت نام کاربری و گذرواژه، شما می توانید از طریق لینک ورود به سامانه نشا، وارد پروفایل شخصی خود شوید.
بنابرین پس از ورود به سامانه، از منوی مدیریت درخواست ها، گزینه ثبت درخواست نامه بانک را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن را به دقت پر نمایید.
برای تسهیل در دریافت نامه مورد نظر، از طریق بانک در سراسر کشور انتخاب شده اند.
بنابرین نیازی به حضور در این اداره نمی باشد و شما می توانید نزدیک ترین موسسه را انتخاب نمایید.
از طرفی شما می بایست تاریخ مطلوب خود را برای دریافت نامه، در آن فرم انتخاب نمایید تا پس از تایید درخواستتان در آن تاریخ به شعیه ی بانک انتخابی خود مراجعه نمایید.
پس از ثبت درخواست، شما درخواست خود را در لیست درخواست ها خواهید دید که در وضعیت انتظار قرار گرفته است.

۳. منتظر بمانید تا کارشناسان نظر خود را در مورد درخواست دریافت ارز دولتی شما ارایه دهند

پس از ثبت درخواست و قبل از تاریخ انتخابی شما، درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از طریق ایمیل یا همان لیست درخواست ها، به شما نتیجه بررسی اطلاع داده خواهد شد.
اگر درخواست شما مورد تایید قرار گرفته باشد که در تاریخ انتخابی خود می توانید به پس از تائید و صدور کد رهگیری به شعبه ی بانک انتخابی خود مراجعه نمایید و ارز خود را دریافت نمایید.
ولی اگر به هر دلیلی درخواست شما مورد تایید قرار نگرفت، شما می بایست نسبت به ویرایش و رفع خظای قید شده قبل از اینکه نوبت اختصاص داده به شما فرا برسد اقدام نمایید.

۴. هزینه ثبت درخواست برای ارز دانشجویی چقدر است و نحوه پرداخت چگونه است؟

بنا بر دستورالعمل ابلاغ شده به این اداره، متقاضیان محترم بایستی مبلغ ۳۴ هزار تومان به صورت اینترنتی و از طریق درگاه بانکی موجود در سامانه پرداخت نمایند .
قابل ذکر در صورتی که پرداخت از طریق شعبه و به صورت دستی انجام شود به هیچ عنوان مورد قبول نمی باشد و سازمان هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرد.

۵. خیلی مهم: به اخبار سایت مرتبا مراجعه نمایید

به این دلیل که تنها پل ارتباطی و اطلاع رسانی ما با شما همین سامانه نشا می باشد. لذا اگر به هر دلیلی، تغییری در روند رسیدگی به درخواست های شما عزیزان رخ دهد.
ما از طریق بخش اخبار کوتاه سایت آن را به شما اطلاع خواهیم داد. بطور مثال اگر آدرس موسسه تغییر نماید یا … ما به شما از طریق اخبار کوتاه سامانه خبر خواهیم داد.
لذا تا قبل از مراجعه به موسسه از آخرین اخبار سایت آگاهی لازم را کسب نمایید.

۶. برای ثبت درخواست دریافت ارز دولتی و یا دریافت کد رهگیری و یا سایر مراحل نیازی به مراجعه ی حضوری نیست.

در صورتی که درخواست دانشجو تائید شود از طریق ایمیل به دانشجو اطلاع رسانی می شود و نیز دانشجو ویا والدین دانشجو ویا وکیل قانونی وی می توانند در پروفایل خود دانشجو در سامانه نشا در بخش لیست درخواستها وضعیت تائید و یا رد درخواست را مشاهده نمایند و در صورت تائید از همین بخش کد رهگیری خود را مشاهده و چاپ نمایند.

۷. در صورتی که درخواست رد شد چه کاری باید انجام داد؟

باید توجه داشت که باید قبل از اینکه نوبت اختصاص یافته به دانشجو فرا برسد دانشجو باید پروفایل خود را در سامانه نشا در بخش لیست درخواستها چک نماید و در صورتی که درخواست ایشان رد شده بود گزینه ویرایش و رفع نقص را کلیک نماید و اقدام به ویرایش نماید.

منبع خبر : سامانه نشا

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی