دوره فوق لیسانس در امریکا و کانادا

دوره فوق لیسانس در آمریکا و کانادا: شرایط، هزینه‌ها و کمک‌های مالی

در دوره‌های فوق لیسانس در دانشگاه‌های برتر آمریکا و کانادا، از منظر علمی و تجهیزات، بهترین امکانات برای تحصیل فراهم است. متقاضیان برای اخذ پذیرش باید شرایط زیر را داشته باشند: مدرک کارشناسی با حداقل معدل ۱۵، سه توصیه نامه، تهیه Statement of Interest مرتبط، مدرک زبان انگلیسی معتبر (IELTS، TOEFL)، مدرک GRE یا GMAT (برای رشته‌های مخصوص)، و تجربه‌های مرتبط با تحقیقات و شرکت در کنفرانس‌ها. برخی دانشگاه‌ها از دانشجویان خود کمک‌هزینه دانشجویی ارائه نمی‌دهند و در برخی موارد، این کمک‌ها مشروط به عملکرد تحصیلی و سال اول تحصیل می‌باشد. در کل، هزینه‌های تحصیل در کانادا کمتر از آمریکا است، اما کمک‌های مالی در آمریکا بیشتر است.

دوره فوق لیسانس در امریکا و کانادا در بهترین دانشگاه های دنیا از نظر علمی و سطح امکانات برای تحصیل می باشند.

متقاضیان باید اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس باید حداقل شرایط زیررا داشته باشند:

شرایط اخذ پذیرش دوره فوق لیسانس

اخذ پذیرش دوره های فوق لیسانس همراه با کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی بخصوص برای کسانیکه دارای مدارک دانشگاهی از دانشگاه های غیر آمریکایی و یا کانادایی هستند آسان نیست. متقاضیان برای اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس باید حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک کارشناسی با ۴ سال تحصیل و با معدل حداقل ۱۵
  • سه توصیه نامه از اساتید قبلی
  • تهیه Statement of Interest متناسب با رشته تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 80; CBT: 250; PBT: 600)
  • مدرک GRE
  • مدرک GMAT برای رشته های مالی، بیزنس و مدیریت و حسابداری

متقاضیان باید توجه نمایند که اخذ پذیرش بدون داشتن مدرک زبان (Conditional Admission)  در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر نمی باشد. دارا بودن مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی برای استفاده از کمک هزینه و کار به عنوان دستیار تحقیقاتی و یا دستیار تدریس ضروری است. سایر عوامل مهم در اخذ پذیرش عبارتند از دارا بودن مقالات علمی در نشریات بین المللی، شرکت در سمینارها، و کنفرانس های بین المللی. دارا بودن شرایط ذکر شده در بالا از عوامل مهم برای اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا می باشد.

هزینه تحصیل و کمک هزینه دوره فوق لیسانس در امریکا و کانادا

در برخی دانشگاه های کانادا و آمریکا به دانشجویان دوره فوق لیسانس کمک هزینه دانشجویی داده نمی شود. همچنین ممکن برخی دانشگاه ها اعطای کمک هزینه به دانشجویان فوق لیسانس را منوط به گذراندن سال اول و عملکرد تحصیلی آنها مشروط نماید. با این حال چنانچه دانشجو از شرایط مناسبی برخوردار باشد می تواند کمک هزینه را از ترم اول تحصیل دریافت نماید. به دانشجویان فوق لیسانس در دانشگاه های متوسط به بالا سالیانه بین ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار بابت TA و یا RA پرداخت می گردد. کمک هزینه های تحصیلی در برخی دانشگاه ها و رشته های تحقیقاتی بیشتر است. اطلاعات بیشتر در مورد کمک هزینه تحصیلی در کانادا و آمریکا

هزینه تحصیل در دوره فوق لیسانس در کانادا پایین تر از آمریکا می باشد با این حال کمک هزینه های دانشگاه های آمریکا معمولا بیشتر است. هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا برای هر سال (سه ترم تحصیلی) بین شش تا نه هزار دلار است. این هزینه در دانشگاه های آمریکا حدود هجده هزار دلار در سال می باشد.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی