وضعیت دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در امریکا از نظر گاردین

مشکلات دانشجویان ایرانی در خواست ادامه تحصیل در آمریکا: وضعیت ناخوشایند

خلاصه مقاله اشاره دارد به بدتر شدن وضعیت دانشجویان ایرانی که به دنبال ادامه تحصیل در آمریکا هستند. پنج سال پیش، دولت آمریکا تغییراتی در خصوص صدور روادید برای دانشجویان ایرانی اعلام کرد، اما این تغییرات مشکلات آنان را حل نکرد. بسیاری از دانشجویان هنوز منتظر روادید هستند، در حالی که دیگران از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده محروم شده‌اند. وضعیت آنها نه تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده است. وزارت خارجه آمریکا برای حل این مشکلات اولویت قائل شده اما از متقاضیان خواسته است که امنیت خود را اثبات کنند.

بدترشدن اوضاع دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل درآمریکا

روزنامه گاردین درمطلبی به مشکلات دانشجویان ایرانی خواهان ادامه تحصیل درآمریکا وعدم رفع مشکلات صدورروادید برای آنها پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛گاردین درمطلبی درخصوص مشکلات دانشجویان ایرانی خواهان ادامه تحصیل درآمریکا نوشت: پنج سال پیش دولت آمریکا از تصمیماتی تازه در قبال دانشجویان ایرانی خبرداده بود.

درآنزمان «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه وقت آمریکا در پیامی،با اشاره به تغییراتی که برای روادید دانشجویان ایرانی ایجادشده، اعلام کرده بو دکه آن‌ها می‌توانند به جای یک روادید سه ماهه ،روادید دوساله دریافت کنند.

اما این تصمیم دولت آمریکا نیز مشکل دانشجویان ایرانی را برطرف نکرد چرا که درکنار دانشجویانی که در شهرهای آنکارا،‌ایروان،بیروت یا دوبی به سفارت‌های آمریکا رفته ودرخواست روادید کرده وهنوزمنتظرند،گروه دیگری نیزازبیم آنکه نتوانند درپی سفربه ایران بار دیگر روادید دریافت کنند ،سال‌هاست که درآمریکا مانده وازسفربه کشورشان محرومشده‌اند.

این در حالی است که وقتی پنج سال پیش وزیر خارجه آمریکا از تسهیل وضعیت روادید دانشجویان ایرانی سخن گفته بود ، یکی از دلایل آن ‌را امکان سفر به ایران برای دیدار با خانواده ،‌ کار آموزی و سفر به خارج از آمریکا عنوان کرده بود.

بر این اساس ، گفته می‌شود وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده است.

وزارت خارجه آمریکا ، در واکنش به گزارش‌ ها پیرامون مشکلات دانشجویان ایرانی به یک رادیوی فارسی زبان آمریکا اظهار کرد که سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌هایش برای رسیدگی به درخواست روادید دانشجویی اولویت قائلند اما تاکید کرد آن‌ها باید پیش از صدور روادید تحصیلی مطمئن شوند متقاضیان از نظر امنیتی تهدیدی علیه آمریکا نیستند.

(به نقل از روزنا مه ی گاردین)

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی