کار دانشجویی در کانادا

راهنمای کامل کار دانشجویی در کانادا - مزایا و معایب

دانشجویان ایرانی مقیم کانادا در بدو ورود مجاز به کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه هستند و نیازی به مجوز برای کار درون دانشگاه ندارند. با این وجود، بجای پذیرفتن هر شغلی، توصیه می‌شود با اساتید، بورس‌های تحصیلی یا فاندهای دانشجویی اختصاصی بگیرند که هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.

در بدو ورود به کانادا دانشجویان اجازه ۲۰ ساعت کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه را دارا میباشند ، و برای کار در محیط دانشگاه نیازی به مجوز نیست.

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه در کانادا

دانشجویان ایرانی در کانادا در بدو ورود بهتر است برای یافتن شغل مناسب کمی حوصله به خرج دهند و هر شغلی را نپذیرند.

کار در خارج  ازدانشگاه در کانادا درآمد زیادی برای شما نخواهد داشت .

کار دانشجویی برای شما از ساعتی ۸ دلار تا ۱۲ دلار درآمد خواهد داشت.

دانشجویان ایرانی پس از ورود به کانادا بهتر است اگر در مقاطع  تحصیلی بالاتر از لیسانس  مشغول به تحصیل در کانادا می باشند. با ارتباط گیری با اساتید کانادایی از بورسهای تحصیلی RA-Research Assistantship ,  TA-Teaching Assistantship یا بورسهای دیگر در کانادا استفاده نمائید.زیرا این میتواند همه هزینه زندگی و تحصیل در کانادا را پوشش دهد ضمنا کردیت اجتماعی شما  در کانادا حفظ شده و تحصیلات شما در کانادا با کیفیت تر خواهد بود و فارغ التحصیلی شما در کانادا سریعتر خواهد بود. 
اساتید راهنما در کانادا و ارتباط با آنها بسیار میتواند به دانشجویان ایرانی در کانادا کمک نماید.

دانشجویان ایرانی در بدو ورود به کانادا به جای یافتن شغل بهتر است با ارتباط با دپارتمان تحصیلی دانشگاه کانادایی واساتید در کانادا شرایط بورسیه تحصیلی یا فاند (Fund) در کانادا را برای خود فراهم نمایند .این کار باعث پیشرفت علمی شما در کانادا هم خواهد شد.

دولت کانادا پس از مشکلات بسیاری که در دهه ۹۰ میلادی در کنترل تورم و تامین کمبود بودجه پشت سر گذاشت هم اکنون بیش از یک دهه است که توانسته شاخص های اصلی اقتصادی خود از جمله نرخ تورم و نرخ بیکاری را در کانادا  تحت کنترل در آورد.

بازار کار کانادا طی گزارش دولت کانادا تحت عنوان بازار کار کانادا و چشم انداز آن از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵  پیش بینی شده است نرخ اشتغال در کانادا تا سال ۲۰۱۵ ، ۱٫۱ درصد رشد خواهد داشت و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ ، ۱٫۱ میلیون شغل در کانادا ایجاد می شود.

کاریابی در کانادا

کار در کانادا و لیست مشاغل کانادا را می توان از طریق سایت معتبر زیر دریافت نمود.

http://www.canadacis.com/Canada_Immigration_Jobs_IN_Canada.asp

به قسمت کاریابی و لیست مشاغل و درآمدها در این لیست مراجعه نمایید.

دریافت رایگان مشاوره تلفنی
برای ثبت نوبت مشاوره تلفنی رایگان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.
مشاوره تلفنی